جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

دیوارپوش و انواع آن

امتیاز این مقاله
امتیاز خود را ثبت کنید

فهرست

یکی از المانهایی که در طراحی دکوراسیون داخلی بسیار تاثیر گذار است، دیوارپوش ها می‌باشند. دیوار به عنوان عنصر جداکننده فضاهای داخلی شناخته می‌شود، علاوه بر این ، می‌تواند به عنوان یک عنصر دکوراتیو نیز مورد استفاده قرار گیرد.در ادامه انواع دیوارپوش را بررسی کرده و با مزایا و معایب هر کدام آشنا می شویم. با ما همراه باشید.

انواع دیوارپوش مورد استفاده در در طراحی دکوراسیون داخلی

یکی از المان هایی که در طراحی دکوراسیون داخلی بسیار تاثیر گذار است، دیوارپوش ها می‌باشند. دیوار به عنوان عنصر جداکننده فضاهای داخلی ادارات و منازل شناخته می‌شود ولی علاوه بر این ، می‌تواند به عنوان یک عنصر دکوراتیو هم مورد استفاده قرار گیرد. به همین دلیل امروزه استفاده از دیوارپوش ها در ساختمان از محبوبیت ویژه ای برخوردار گردیده است. دیوارپوش ها هم در ساختمان‌های نوساز و هم در بازسازی دیوارهای قدیمی مورد استفاده قرار می‌گیرند و از تنوع بالایی برخوردار هستند. انتخاب نوع دیوارپوش با توجه به کارکرد و ویژگی‌های آنها متفاوت می‌باشد. برای مثال کاربری فضا و عوامل فرساینده، ویژگی هایی مقاومت در برابر حریق و عایق صوتی و حرارتی بودن، از جمله عواملی هستند که در انتخاب دیوارپوش‌ها دخیل هستند.
در ادامه انواع دیوارپوش را بررسی کرده و با مزایا و معایب هر کدام آشنا می شویم. با ما همراه باشید.

دیوارپوش سنگی

این دیوارپوش‌ها آنتیک و جذاب هستند. معمولا برای تزئین فضاهای کانونی و برای یک تک دیوار استفاده می‌شوند. عمده کاربرد آن در دیوارهایی که قرار است پشت تلویزیون یا شومینه قرار گیرند، یا در ترکیب با آشپزخانه، استفاده می شود. اما باید در نظر داشت که موارد ذکر شده تنها پیشنهادی از طرف طراحان هستند، شما می‌توانید از آن‌ها در هرجای دیگری از خانه یا محل کارتان استفاده کنید. فقط بهتر است دقت کنید که در بکار بردن آن‌ها افراط نکنید. این دیوارپوش‌ها تنوع رنگ خوبی دارند اما طبعا رنگ های آن‌ها محدود به گستره طبیعی رنگ سنگ‌ها است.

دیوارپوش سنگ مصنوعی

یکی از تحول های عظیم در زمینه دیوار پوش های pvc ، پا به عرصه گذاشتن دیوار پوش سنگ مصنوعی است ؛ که به نام ماربل شیت در صنعت دکوراسیون داخلی معروف میباشد، و با طرح و رنگ های بسیار متنوعی در بازار قابل دسترس است. این متریال عایق رطوبت، ضد باکتری ، مقرون به صرفه و سبک تر در مقابل سنگ، عایق حرارت و دارای استانداردهای ویژه ایست که سبب محبوبیت این دیوارپوش پلاستیکی طرح سنگ گشته است. طرح های موجود در این صفحات طرح سنگ برگرفته شده از بهترین طرح های سنگی موجود در دنیا و قابل ساخت در ابعاد متفاوت می باشد و می تواند شکوه و عظمت خاصی را به محیط طراحی شده شما ببخشد.

دیوارپوش چوبی

اگر می‌خواهید خانه‌ای اصیل، با روحی از خانه های روستایی و نوستالژیک داشته باشید، دیوارپوش چوبی بهترین انتخاب است. دیوارپوش‌های چوبی، مجموعه ای از تخته‌های پهن و باریک چوبی با تنوع رنگ بالا می باشد که قابلیت نصب به صورت افقی و یا عمودی را دارد.

دیوارپوش‌های چوبی از مقاومت نسبتا بالایی برخوردار است؛ اما جهت استفاده برای زمان طولانی بهتر است از چوب های فراوری شده با روکش‌های مختلف استفاده کرد. این دیوارپوش‌ها عایق نسبتا خوبی برای صدا و حرارت بوده و جهت نصب آن نیاز به زیرسازی خاصی نیست. امروزه به دلیل قیمت بالای چوب و همچنین حفاظت از محیط زیست، از چوب های مصنوعی مانند MDF نیز استفاده می‌شود.

دیوارپوش چرمی

دیوارپوش چرمی نسل جدیدی از پوشش‌های دیواری هستند. استفاده از این دیوارپوش‌ها در لابی هتل‌ها، ادارات و مهدکودک‌ها رایج می‌باشد و دارای طرح‌های سه بعدی می‌باشد. این محصول نرم، ضخیم و ضربه‌گیر است به همین علت عایق مناسبی برای حریق و صدا است.

اگر یکی از ملاک‌های انتخاب شما در دیوارپوش برایتان عایق صدا بودن آن است، دیوارپوش چرمی گزینه‌ی بسیار مناسبی است. اگر هم در اقلیمی مرطوب و یا سرد زندگی می‌کنید، این دیوارپوش‌ها انتخاب درستی هستند.

دیوارپوش شیشه‌ای

دیوارپوش های شیشه‌ای ساده، جذاب و متنوع هستند. این دیوارپوش‌ها جلوه‌ی خاصی را به منزل شما می‌بخشد و قابلیت استفاده به صورت ترکیبی با سایر دیوار پوش ها را دارند. این دیوارپوش‌ها در طراحی داخلی آشپزخانه کاربرد زیادی دارند و حس نشاط و شادابی را برای شما به ارمغان می‌آورد.

در ساخت دیوارپوش شیشه‌ای از موادی استفاده شده است که مقاوم در برابر ضربه هستند، چنانکه اگر ضربه بقدری شدید باشد که منجر به شکستن بشود، به هیچ عنوان خرد نمی‌شوند، برای همین امنیت بالایی دارند.

دیوارپوش سه بعدی

وجه تمایز دیوار پوش های سه بعدی، اثر نورپردازی در آن می باشد و نمایی چشم نواز ایجاد می کند لذا از اجرای نورپردازی قافل نشوید. این دیوارپوش ها از خاصیت ضد حریق برخوردار هستند و در برابر نفوذ آب مقاومت مطلوبی دارند. دیوارپوش سه بعدی نیاز به اجرای زیرسازی مناسب دارد که شامل نصب سینی زیرکار پانل ها و مهیا سازی زیرساخت مربوط به نورپردازی می باشد.

دیوارپوش آجری

امروزه از مصالح مختلفی در دکوراسیون داخلی ساختمان استفاده میشود که هر کدام ویژگی های منحصر به فرد خود را دارند. آجر دوست داشتنی ترین متریالی ست که هم در نمای داخلی و هم در نمای خارجی ساختمان قابل استفاده میباشد. استفاده از آجر در طراحی داخلی نمایی شیک با سبک کلاسیک ایجاد میکند و حسی گرم و صمیمی به ساکنین خانه میبخشد.
یکی از کاربردهای آجر استفاده از آن به عنوان دیوارپوش خانه است. دیوارپوش آجری نمایی متفاوت از سایر دیوارپوش ها دارد و فضایی ایجاد میکند که قابل مقایسه با سایر نماهای داخلی نیست. یکی از ویژگی های این دیوارپوش این است که میتوان آن را در فضاهای سنتی، کلاسیک، مدرن و یا تلفیقی از آنها به کار برد. دیوارپوش آجری برای پوشش دیوارهای آشپزخانه، سالن پذیرایی، اتاق نشیمن، دیوار پشت شومینه و… مورد استفاده قرار میگیرد. دوام و طول عمر دیوارپوش آجری بسیار بالاست و هزینه هایی که صرف نگهداری و تعمیر این دیوارها میشود ناچیز است. یکی از معایب دیوارپوش آجری عدم مقاومت آن در برابر رطوبت، کپک و ترک خوردگی ست. به همین منظور باید بین آجرها را درزگیری کرد.

با توجه به اینکه آجر دارای خلل و فرج است، به همین دلیل گرد و غبار در سطح آن نفوذ میکند. تمیز نمودن دیوارپوش های آجری مشکل است، اصولا برای اینکه دیوارپوش را بتوان برای مدت طولانی تمیز نگه داشت، روی آن رنگ میزنند.

دیوارپوش آلومینیومی

دیوار پوش آلمینیومی می‌توانید جلوه‌ای بسیار مدرن و صنعتی به فضاهایتان ببخشید. دیوارپوش های آلومینیومی از قطعات آلومینیوم کامپوزیت تشکیل شده اند. ضخامت این قطعات ۴ میلی متر می باشد. این نوع دیوارپوش در انواع تک رنگ، ترکیبی و طرح دار در دسترس می باشد. قطعات آلومینیومی این دیوارپوش ها به راحتی توسط چسب قدرتمندی که پشت آن ها تعبیه شده به دیوار می چسبند. نصب دیوارپوش های آلومینیومی به دو روش صورت می گیرد. در روش اول اگر سطح مورد نظر صاف و بدون هرگونه فرورفتگی و بیرون زدگی باشد، پانل های آلومینیومی مستقیما روی دیوار نصب می شوند. در روش دوم، اگر سطح مورد نظر نیاز به زیرسازی داشته باشد ابتدا با استفاده از پروفیل امگا شکل زیر سازی صورت گرفته و سپس به نصب دیوارپوش آلومینیومی می پردازیم.

دیوارپوش کاغذی

دیوارپوش کاغذی که عموماً با نام کاغذ دیواری آن را می شناسیم، در طرح ها و رنگ های متنوع وجود دارد. کاغذ دیواری ها انواع مختلفی دارند. برای آشنایی بیشتر با این دیوارپوش می توانید از مطالب مربوط به کاغذ دیواری در این سایت دیدن نمائید و با جزئیات آن ها بیش تر آشنا شوید. برای نصب کاغذ دیواری ابتدا سطح زیرین را صاف و صیقلی می کنیم. سپس با یک لایه چسب روی دیوار را می پوشانیم. در مرحله بعد کاغذ دیواری ها را ۵ سانتی متر بیشتر از ارتفاع مورد نظر برش داده و پشت آن ها را به چسب آغشته می کنیم. در مرحله بعد شروع به چسباندن کاغذ دیواری ها از گوشه دیوار می کنیم. ردیف ها را مرتب و به درستی در کنار یکدیگر قرار می دهیم. در مرحله آخر از یک اسفنج تمیز نم دار برای پاک کردن چسب های بین درزها استفاده می کنیم.

دیوارپوش پی وی سی

استفاده از دیوارپوش PVC برای فضاهای اداری و تجاری و کلینیک ها و فضاهای درمانی مناسب تر است و در صورتی که طبق اصول طراحی اجرا شود، فضا را بسیار شیک و رسمی می کند به گونه ای که سایر ابزارهای دکوراتیو موجود در بازار حتی کاغذ دیواری های گران قیمت نیز نمی توانند چنین رسمیتی به فضا ببخشند. استفاده از دیوارکوب یا دیوار پوش سریعترین راه جهت پوشش دیوارها و ایجاد نمایی شیک و اداری و در دکور آن فضا می باشد.
امروزه دیوارپوش ها به صورت گسترده در فضای کسب و کار استفاده می گردد و با درنظر گرفتن محاسن و معایب آن به شدت مقبول است و می توان گفت به صورت کلی انتخاب اول برای پوشش دیوارهای فضاهای اداری و تجاری می باشد.
عمده کاربرد دیوارپوش ها فضاهای اداری، تجاری، بیمارستان ها و کلینیک ها، فضاهای ورزشی، سالن های کنفرانس، فروشگاه ها، بنگاه ها و نمایشگاه ها می باشد.

دیوارپوش آکوستیک

استفاده از این پوشش برای فضاهایی مانند اتاق جلسات، آمفی تئاتر و به طور کلی مکان هایی که نیاز به جذب صوت دارند، مناسب می باشد. پوشش های آکوستیک از پارچه هایی از جنس پلی استر و اولفین تولید می شوند. برای نصب پوشش آکوستیک ابتدا دیوار مورد نظر را اندازه گیری کنید. سپس پنل دیواری را برش می دهیم. توجه داشته باشید که برای جلوگیری از آسیب رسیدن به دیوار، پوشش آکوستیک را مستقیما روی دیوار نصب نمی کنیم و برای این کار نیاز به پنل های دیواری داریم. در مرحله سوم شروع به برش فوم آکوستیک می کنیم، سپس آنها را بر روی پنل های دیواری نصب مینمائیم. برای این کار می توانید از میخ و چسب استفاده نمایید.

پانل بتنی

پانل های بتنی با قالب های گوناگون در طرح، رنگ و شکل های مختلف تولید می شوند. این پانل ها به صورت تخت و یا سه بعدی هستند و ضخامتی حدود ۴ میلی متر دارند و برای نصب آن ها از چسب استفاده می شود.
شما با استفاده از این دیوارپوش ها می توانید فضای مورد نظر خود را طراحی کرده و طرح کلاسیک و یا طرح مدرن مطابق با میل خود را در کمترین زمان و با بالاترین کیفیت داشته باشید.
ما نیز در این مسیر گام به گام با شما همراه خواهیم بود.

برای دریافت مشاوره با ما در ارتباط باشید. آرکا

برای ارتباط با ما و مشاوره رایگان با این شماره تماس حاصل فرمایید : 09129562893 — 44382900

به مطالب این صفحه امتیاز دهید

امتیاز خود را ثبت کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *